X
x جهت سفارش تبليغ در سایت ثامن بلاگ کليک کنيد



آسمانی ها - 18- گروه رستگاران
18- گروه رستگاران
گروه رستگاران بسم الله الرحمن الرحیم گروه رستگاران سنّی می گوید:پیغمبر (ص) فرمود: ((امّت من بزودی ٧٣گروه خواهد شد که جز یکی،همه دوزخی اند.)) (سَتُفَرَّقُ اُمَّتِي عَلیٰ ثَلاث
1 2 3 4 5 نسخه قابل چاپ
نوشته شده در تاریخ 16 شهریور 1393 توسط گمنام

بسم الله الرحمن الرحیم

گروه رستگاران

سنّی می گوید:

پیغمبر (ص) فرمود:

((امّت من بزودی ٧٣گروه خواهد شد که جز یکی، همه دوزخی اند.)) (سَتُفَرَّقُ اُمَّتِي عَلیٰ ثَلاثٍ وَ سَبْعِینَ فِرقَةٌ کُلُّها فِي النّارِ إلّا فِرقَةٌ واحِدَةٌ؛مسند أحمد: ٣٣٢/٢؛ المطالب العالیة لا بن حجر: ٨٧/٣؛المستدرک: ١٢٩/١؛ مجمع الزوائد: ٢٢٦/٦؛ تفسیر ابن کثیر: ٤٨٢/٢؛تاریخ مدینة دمشق: ٧٣/٦٥؛ میزان الاعتدال: ٤٣٠/٢.)

(این را محمّد بن عمر فخرالدین رازی روایت کرده است)  ، (التفسیر الکبیر (دار الفکر بیروت، ١٤٠١):١٢/١؛الإملاء (پیوست إحیاء العلوم،مصر ١٣٥٧): ٣١.)  گروه رستگار از میان آن دسته ماییم.

شیعی می گوید:

فرقه ناجیه(=گروه رستگار) - از میان ٧٣ گروهی که رسول اکرم (ص)، جز یکی، همه را دوزخی خوانده است - ما شیعیان اثنا عشری هستیم؛ به دلایلی چند :

[١-] حدیث نبوی:

((شیعیان علی همان رستگاران اند، در روز رستاخیز.))  ، (شیعَةُ عَليٍّ هُمُ الفائزونَ یَوْمَ الْقیامَةِ. ینابیع المودّة: ٥٥، مناقب سیدِنا عليٍّ [علیه السلام]: ٣٧، با این اختلاف: <<عليُّ و شیعَته: علی و شیعیانش... >>؛تاریخ مدینة دمشق: ٣٣٣/٤٢؛ أنساب الأشراف:١٨٢/٢؛ کفایة الطالب: ١١٨؛تذکرة الخواص: ٥٩؛ کنوز الحقایق: ٩٨؛ الدر المنثور: ٨٥٩/٨؛ فتح القدیر: ٤٤٧/٥؛ المناقب للخوارزمی:١١١.)

[٢-] سخن حضرت رسول (ص) به امیر مؤمنان (ع):

((تو و پیروانت با خرسندی از خدا و خرسندی او، به درگاه او در خواهید آمد.)) ، (إنَّکَ سَتَقْدَمُ عَلَی اللهِ وَ شیعَتَکَ راضینَ مَرْضیّینَ.مناقب سیدنا عليٍّ [علیه السلام]:٢٥؛ الصواعق المحرقة: ١٥٥؛نهایة ابن الاثیر: ٢٧٦/٣؛ مجمع الزوائد: ١٣١/٩؛ کنز العمال:  ١٥٦/١٣؛ ینابیع المودة: ٤٤٥/٢؛ المعجم الکبیر: ٣١٩/١.)

[٣-] نیز فرموده ی آن حضرت:

((تو و شیعیانت در بهشت، سیراب و به دور از تشنگی، روسپید به کنار حوض خواهید آمد و دشمنانتان (نیز) می آیند؛ اما تشنه کام و گردن بسته خواهند بود.)) ، ( أنتَ وَ شیعَتُکَ فِي الْجَنَّةِ تَرِدونَ عَلَی الْحَوْضِ رِواءً مُرْوَیینَ مُبْیَضَةً وُجوهُکُمْ؛ وَ إنَّ عَدُوَّکُمْ یَرِدونَ عَلَی الحَوْضِ ظِماءً مُقْمَحینَ. الإشاعة لأشراط الساعة(مطبعة السعادة، مصر ١٣٢٥): ٦٤؛ مجمع الزوائد(بیروت،١٩٦٧): ١٣١/٩؛ نورالأبصار (مصر، ١٣١٢): ٧٠؛ الریاض النَّضِرة: ٥٨/١، با افزوده ی <<یا عليُّ أبْشِر...>>؛ مناقب سیدنا عليُّ [علیه السلام]: ٢٩؛ المعجم الکبیر: ٣١٩/١؛المناقب للخوارزمی: ١٢٩؛ینابیع المودة: ٣٥٧/٢؛ الصواعق المحرقة: ٦٦.)

[٤-] هم چنین - در حالی که به مولا علی (ع) اشاره داشت - فرمود: ((او و پیروانش، خود رستگاران در روز رستاخیزند)) ، ( هٰذا وَ شیعَتُهُ هُمُ الفائِزونَ یَوْمَ القیامَةِ. کفایةُ الطالب (تهران، ١٤٠٤): ٣١٣.

[٥-] نیز فرمود: ((سوگند به آنکه جان من بدست او است، این (علي) و پیروانش رستگاران روز واپسین اند.)) ، ( وَ الَّذي نَفْسي بِیَدِهِ، إنَّ هٰذا (علی) وَ شیعَتَهُ هُمُ الفائِزونَ یَوْمَ القیامَةِ. ترجمة عليَّ بن أبي طالب علیه السلام من تاریخ دمشق: ٤٤٢؛ الدرُّ المنثور في التفسیر بالمأثور (مصر): ٣٧٩/٦؛ شواهد التنزیل (بیروت، ١٣٩٣): ٣٦٢/٢؛ ینابیع المودّة: ٦٢ و ٧٢؛ المناقب، خوارزمی (نجف، ١٩٦٥): ٦٢.)

[٦-] هم چنین فرمود:

((علی جان! تو و یارانت در بهشت اید. تو و پیروانت در بهشت اید. گروهی از کسانی که مدّعی دوست داشتن تو اند، اسلام را کوچک می دارند و تنها بر زبان مسلمان اند؛ قرآن می خوانند؛اما از دو لبشان (ترجمه یا تسامح است. تَراقِي، جمع تَرقُوَه (=استخوان حلق) است. ) در نمی گذرد.)) ، ( يا عليُّ ! أنْتَ وَ أصْحابُکَ فِي الْجَنَّةِ، أنْتَ وَ شیعَتُکَ فِي الْجَنَّةِ. ألا إنَّهُ مِمَّنْ یَزْعُمُ أنَّهُ مِمَّنْ یُحِبُّکَ أقوامٌ یُصَغِّرونَ الْإسْلامَ یَلْفِظونَهُ، یَقْرَؤونَ الْقُراٰنَ لا یُجاوِزُ تَراقیَهُمْ. الصواعق المحرقة (المطبعة المیمنیّه،١٣٢٤، مصر): ٩٦.)

دلیل دیگر آنکه فرقه ناجیه ماییم، این است که به کتاب خدای تعالی و عترتت پیامبرمان، امامان دوازده گانه از تبار آن حضرت، چنگ زده ایم و پیغامبر ما (ص) ایمِنی از گمراهی را، در صورت این پایبندی، برایمان تضمین کرده است و ایمن از گم راهی، بی گمان، در روز رستاخیز رستگار است.

آن حضرت فرموده است :

((من در میان شما... دو یادگار گران، کتاب خدا و عترتم، اهل بیتم را به جا می گذارم. اگر به آن دو چنگ زنید، به گمراهی در نخواهید افتاد. آن دو هرگز از هم جدا نمی شوند تا در کنار حوض (کوثر) نزد من آیند. پس، از آنان بیاموزید و به ایشان نیاموزید که از شما داناترند.)) ، ( ر.ک همین کتاب ٤١ پاورقی ٣.(بخش ترتیب جانشینان).

سنّیان فرقه ها و مذاهب گوناگون اند و هریک پیشوا و امامی دارند.

پیشوای حنفیان ابوحنیفه نعمان بن ثابت است؛

پیشوای شافعیان محمّد بن ادریس است؛

پیشوای مالکیان مالک بن انس است؛

پیشوای حنبلیان احمد بن حنبل است.

این فرقه ها بسیار با هم اختلاف دارند و یکدیگر را نکوهش می کنند. دکتر احمد افغانی آن ها را مذاهب چهارگانه در ستیز با هم می خواند. (سرابُ في إیران: ٥٨.)

پس دعوی آن که این مذاهبِ با هم در ستیز، یک فرقه اند، افسانه ای است که بر بی خردی مدّعیان آن - چنان که آشکار است - گواهی می دهد.

اینک ... شما چه می گویید؟

........................................

منبع: کتاب شیعی می گوید سنی می گوید شما چه می گویید؟/مؤلّف محمّد رضی رضوی؛  مترجم علی رضوی.

 

 





برچسب ها: ,
موضوعات
احکام خمس
غدیر کامل ترین پیام
زندگینامه چهارده معصوم
مهدویت
Imam Hussain
تاریخ اسلام
سخنرانی و روضه مرحوم کافی
LETTER FOR YOU
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
آرشیو مطالب
پیوند ها
وصیت نامه شهدا
امکانات جانبی
آمار وبلاگ
بازديد امروز : 41
افراد آنلاين : 2
بازديد ديروز : 27
بازديد ماه : 4709
بازديد سال : 10406
کل بازديدها : 42179
مجموع اعضا : 3
تعداد مطالب : 248
تعداد نظرات : 6